Reclamatii si contestatii
Daca Compania considera ca constatarile echipei de audit nu sunt corecte sau nu sunt adecvate si ar dori sa conteste aceste constatari sau daca Compania nu este multumita de conduita sau profesionalismul echipei de audit, atunci Compania are dreptul sa depuna fie o cale de atac formala, fie o plangere formala.
RECLAMAȚII
O reclamatie cu privire la conduita sau profesionalismul unui angajat sau subcontractant al PQAL poate fi facuta in orice moment. Reclamantul va contacta biroul PQAL si va informa despre intenția de a reclama. La cererea de reclamatie, PQAL va furniza reclamantului un formular de reclamtii pentru completare. Reclamantul ar trebui sa completeze si sa returneze acest formular catre PQAL. Reclamatiile care nu au fost depuse in scris nu vor fi luate in considerare.
Biroul PQAL va contacta compania pentru a discuta despre reclamatie si va transmite reclamatia catre biroul acreditat PQAL, care va fi responsabil cu gestionarea reclamatiei si va ajunge la o concluzie, pentru a fi trimisa reclamantului in scris.
Daca raspunsul biroului acreditat PQAL la reclamație nu este satisfacator, reclamantul poate contacta biroul acreditat PQAL pentru a discuta în continuare reclamația.
Toate reclamatiile depuse la PQAL vor fi supuse unei revizuiri periodice de catre Organismul de acreditare, pentru a asigura corectitudinea si imparțialitatea procesului de reclamatii.
CONTESTATII
In cazul in care Compania considera ca constatarile echipei de audit nu sunt corecte sau nu sunt adecvate, atunci ar trebui sa se faca o contestație informala catre seful echipei de audit in timpul sedinței de încheiere, iar concluziile ar trebui sa fie puse la indoiala. In acest moment, seful echipei de audit poate considera ca apelul companiei este justificat si, in acest caz, va face o ajustare a constatarilor.
In cazul în care seful echipei de audit nu este de acord cu contestatia informala si compania ar dori sa depuna o contestatie formala, trebuie urmata urmatoarea procedura (depunerea, investigarea si decizia privind contestatiile nu vor avea ca rezultat actiuni discriminatorii impotriva companiei):
Compania va contacta biroul PQAL în termen de sapte zile de la audit si va informa despre intentia de a face apel impotriva constatarilor echipei de audit.
La cererea de contestatie , PQAL va furniza Companiei un formular de apel pentru completare. Compania ar trebui sa completeze si sa returneze acest formular catre PQAL in termen de 30 de zile de la realizarea auditului. Contestatiile care nu au fost depuse in scris nu pot merge mai departe
Biroul PQAL va contacta Compania pentru a discuta despre contestatie si va transmite contestatia oficiala catre biroul acreditat PQAL.
In cazul în care Biroul acreditat PQAL este de acord ca constatarile echipei de audit nu sunt corecte sau nu sunt adecvate, va prezenta constatarile echipei de audit si vor consilia Compania în scris.
In cazul in care biroul acreditat PQAL este de acord cu echipa de audit, atunci formularul de contestatie va fi transmis comisiei de apeluri independente a Comitetului de impartialitate PQAL, pentru revizuirea si decizia ulterioara a acestora.
Compania va fi instiințata in scris ca contestatia urmeaza sa treaca la comisia independenta de apel si va fi informata despre detaliile membrilor comisiei. In cazul în care Compania este de parere ca un membru al comisiei constituie un conflict de interese sau se opune oricaruia dintre membrii comisiei, atunci toate obiectiile trebuie facute in scris, in termen de 15 zile de la notificarea de catre PQAL ca recursul urmeaza sa fie revizuit de comisia independenta de recurs. Orice obiecții trebuie sa detalieze in mod clar motivele obiectiei, care vor fi luate in considerare de catre presedintele grupului. In cazul in care considera ca obiectia este justificata, membrul contraventional va fi eliminat din comisia independenta de apel si va fi gasita o alternativa.
Compania va fi apoi informata in scris cu privire la rezultatele revizuirii grupului de contestatii independente.
Toate contestatiile depuse la PQAL vor fi supuse unei revizuiri periodice de catre Organismul de acreditare, pentru a asigura corectitudinea si imparțialitatea procesului de contestatie.