Certificarea se realizeaza in 3 pasi:
Cererea
Pentru a începe procesul, primul pas este completarea formularului de cerere
Acest formular ne ofera informatiile necesare despre afacerea dvs., astfel incat sa putem determina domeniul de aplicare al certificarii.
Evaluarea
Etapa de evaluare este un proces direct care consta din două vizite obligatorii care formeaza Auditul de certificare initiala. Auditurile din etapa 1 si etapa 2 care formeaza acest proces sunt concepute pentru a acoperi atat pregatirea cat si implementarea sistemului dvs. de management.
Certificarea
Un certificat este emis după finalizarea pozitivă a procesului de audit initial. Certificarea este mentinută printr-un program de audituri de supraveghere anuale sau la sase luni si apoi un audit de recertificare .
PROCESUL DE EVALUARE
Obiectivele auditului etapa 1 sunt:
Auditarea Sistemului de Management Documentat al Clientului.
Evaluarea locatiilor clientului si orice conditii specifice locatiilor.
Evaluarea intelegerii cerintelor standardului de catre client
Identificarea domeniului de aplicare al Sistemului de Management Documentat al Clientului, a proceselor si locatiei ( locatiilor ) si a aspectelor legale si de reglementare aferente precum si a riscurilor asociate.
Se va intocmi raport de audit privind finalizare etapa 1 de audit.
Obiectivele auditului etapa 2 sunt
Evaluarea implementarii si a eficacitatii sistemului de management al clientului
Evaluarea performantei clientului in raport cu obiectivele si obiectivele cheie de performanta (monitorizare, masurare, raportare si revizuire)
Evaluarea conformitatii legale a clientului, controlul operational al proceselor, auditurilor interne, analizei de management si politicilor
Evaluarea indeplinirii cerintelor de catre client privind cerintele normative, politica, obiectivele si obiectivele de performanta, responsabilitatile, competenta personalului, operatiunile, procedurile si datele de performanta.
Identificarea oportunitatilor pentru imbunatatirea sistemului de management al clientului
Se va intocmi raport de audit privind finalizare etapa 2 de audit.
Auditul de supraveghere
Obiectivele unui audit de supraveghere sunt:
Asigura ca sistemul de management al clientului a continuat sa indeplineasca cerintele intre audituri
Asigura ca auditul intern al clientului si analiza de management au fost efectuate conform programarii
Analizeaza actiunile intreprinse de client cu privire la neconformitati identificate in timpul auditurilor anterioare
Evalueaza tratarea reclamatiilor primite de catre Client
Evalueaza eficacitatea continua a sistemului de management al Clientului, in ceea ce priveste atingerea obiectivelor Clientului
Evalueaza conformitatea legala si performanta Clientului.
Evalueaza progresul activitatilor planificate ale Clientului care vizeaza imbunatatirea continuă
Asigura controlul operational continuu al Clientului
Analizeaza modificarile aparute in cadrul organizatiei clientului fata de auditul anterior
Asigura ca siglele PQAL si ale Organismului de Acreditare sunt utilizate corect de catre client
Se va intocmi raport de audit de supraveghere.
Auditurile de supraveghere se efectueaza cel putin o data pe an.
Primul audit de supraveghere planificat va avea loc la nu mai mult de 12 luni dupa ultima zi a auditului etapei 2.